یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق مشاهده یوزپلنگ «هَرَب» با دو توله تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟ رئیس کل سازمان نظام پرستاری: به اندازه نیمی از نیاز کشور پرستار داریم حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی: بیش از ۱۱ هزار تشکل در مجموعه استان ایفای نقش می‌کنند
سرخط خبرها

خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم

  • کد خبر: ۲۴۴۴۴۸
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور را داراست.

به گزارش شهرآرانیوز، جعفر شهامت در نشست خبری که امروز در مکان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد درخصوص تمهیدات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته و تمهیدات برای دهه پایانه صفر اظهار کرد:در ایام اربعین حسینی، و دهه پایانی صفر با ارزیابی ناوگان حمل و نقل با حجم سفر‌ها در مجموع به ۱۱۰۰ ناوگانی که بتواند۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کند نیاز داریم، محدودیت شدید در ناوگان جاده‌ای داریم، تعداد ۶۵۰ دستگاه ناوگان تامین شده است و تعداد ۴۵۰ دستگاه اتوبوسی دیگر کسری داریم.

وی افزود:خراسان رضوی رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور را با جابه جایی۲۲ میلیون مسافر دارد، همچنین در حوزه حمل و نقل بین المللی رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی داشتیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد:معمولا علت تصادفات جاده‌ای عدم استراحت رانندگان است، در دهه پایانی صفر، استراحتگاه‌های بین راهی در استان خراسان رضوی افزایش یافته است در این زمینه ۶۱مجتمع در حال بهره برداری و ۴۵ مجتمع در حال ساخت داریم طی دوره سه سال آتی تعداد مجتمع عای فعال استان ۱۰۰ باب مجتمع رفاهی خواهیم داشت.
شهامت گفت:امسال ناوگان‌های خارجی از کشور‌های عراق، افغانستان و پاکستان به مساعدت حمل و نقل جاده‌ای در ایام اربعین خواهند امد، حداقل ۲۱۰ دستگاه اتوبوس در مرز دوغارون مساعدت خواهند کرد.

وی افزود:سال گذشته بیش از ۲۵ هزار میلیارد ریال مجموع اعتبارات ملی و استان بود که از این مقدار، در حوزه نگهداری راه‌هاو روکش اسفالت ۶۳۸ میلیارد تومان، راه‌های روستایی۳۳۳ میلیارد تومان، در حوزه فنی و راهداری خانه و پاسگاه‌های و تاسیسات زیر بنایی ۲۸۵ میلیارد تومان، در حوزه ایمنی بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان، در حوزه بازسازی ماشین آلات ۹۸میلیارد تومان، در حوزه پل‌های استان ۹۲ میلیارد تومان در حوزه مدیریت راه‌ها و سیستم مدیریت هوشمند ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است، و در مجموع بیش از ۹۰ درصد اعتبارات جذب داشتیم.امیدواریم امسال مجموع اعتبارات ۲۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:ارزش زیر ساخت‌های دولتی راه‌ها پل‌ها و پایانه‌های مرزی ۳۱۲ میلیاد تومان بر آوردشده است که اگر قرار باشد با این مقدار تمام نیاز‌های استان را پوشش دهیم و محدودیتی نداشته باشیم ۱۲هزار میلیارد تومان نیاز داریم،۸۰ درصد اعتبارات ما از منابع ملی است، هزینه راه‌ها و شریان ها‌ی اصلی از اعتبارات ملی است، فشار روی اعتبارات باعث شد تا نیاز‌های حمل و نقل جاده ای، نظیر اقدامات نگهداری و اقدامات پیشگیرانه اولیت بندی شود.

شهامت بیان کرد:امسال در طرح تحول بهسازی راه‌ها و تجمیع منابع مالی ۹۸۷ کیلومتر لکه گری و روکش راه انجام شده است،۱۵۸ کیلومتر راه‌های روستایی روکش امانی و پیمانی و ۱۱۰ کیلومتر دیگر طی سه ماه آینده در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه فضای پایانه‌های مسافربری با فروش آنلاین و اینترنتی مدیریت خواهد شد افزود: تامین سوخت و تخفیف عوارض انجام شده است تا هزینه‌ها پایین بیاید،۴۰۰۰ هزار دستگاه ناوگان در کشور کمبود داریم، ۲هزار دستگاه مجوز واردات داده شده، اما این تعداد در گمرک هستند و به انهاتخصیص ارز داده نشده است.

در ایام اربعین خارج از نرخ مصوب، با اتوبوس‌ها قراردادی نبندند 

شهامت بیان کرد: شهروندان توجه داشته باشند در ایام اربعین خارج از نرخ مصوب، با اتوبوس‌ها قراردادی نبندند.
وی در خصوص تفاوت نرخ‌های اتوبوس‌ها در ایام اربین گفت:ناوگان خارجی اعزامی از عراقی و افغانی بر پایه هزینه تمام شده بر دینار و دلار محاسبه می‌کنند لذا افزایش هزینه دارند. کرایه ناوگان ایرانی رفت و برگشت با محاسبه دوبرابری نسبت به مقایسه با دیگر ماه ها‌ی سال محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون شرکت‌های حمل و نقل در مبالغ دریافتی هیچ نفعی ندارد وتماما نفع برای مالک اتوبوس است گفت:با توجه به هزینه‌های ناوگان و تعداد کم ناوگان اتوبوسی، باید کاری کنیم تا انگیزه رانندگان به تور‌های اتوبوسی افزایش یابد لذاهدف دولت این است که حداکثر امکانات را پای کار بیارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->